Hoppla

Ridning idag då.. skulle haft en galen liten häst som heter Denya, men det blev en ännu mindre.. Lilla pepperoni.
Hoppning stog på schemat och vi var lite små taggade. Men jag tyckte han kändes lite seg i traven så när vi skulle galloppera tryckte jag till lite extra. och oj va han for! Jag tappade högra stigbygeln (fotstödet) och försökte få tillbaka den medan jag bromsade. Men det lyssna ju inte han på för fem öre. Vi sprang runt ett tag och min obalans gjorde att jag tappa vänstra stigbygeln också... Utan fotstöd var jag rätt chanslös, jag har aldrig haft såå illa balans tror jag.
Så det enda jag kunde göra var att ta ett mantag och gripa sadeln och hålla mej kvar. och det gjrode jag..
När han stannade? När han kom nära hästen framför som ahde saktat av till trav..

Men till mitt försvar måste jag säga att jag överlevde banhoppningen resten av lektionen helt okej.. :)

image8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0