Min blå Poncho

Jag vaknade klockan 5 i morse av ett ihållande hemskt höstregn. Ja det var ett höstregn även fast vi är i december nu..
Det regna å regna och smattra på taket ofanför mig. Inte kul. Men än så länge var jag iaf inomhus. När jag skulle ge mej iväg till skolan sen så skulle jag ta på mej regnbyxorna. Nähe, då hittar jag de självklart inte.. Mamma har sääkert tagit dem. Men men inte mkt att göra åt. Somdet var så var jag redan sen.. Så jag tittade in i klädskået igen och hitta deen.. blå poncho. Ni vet en sån där man har när man åker colorado eller flumridwe på liseberg. Jag tog på mig den och trampade iväg snabbt som sjutton..

Allt hade väl vart frid och fröjd när jag cyklade med min blå poncho om den inte hade vart colorado anpassad. Den var fööör kort.. Så blöt var jag när jag kom fram och helt sjuk måste jag ha sett ut när jag cyklade dit.

Hoppas du inte såg mig...

Jag har nu gjort en uppdatering av detta inlägg och döpt om den fd parkassen till poncho som det egentligen heter.. :)
Är du nöjd nu Frida? :P

Kommentarer
Postat av: Frida

haha, ok men det heter PONCHO.. Parkas är en annan sorts jacka... men ändå...

2007-12-07 @ 16:08:59
Postat av: Frida

Tack nu kan jag sova gott!

2007-12-10 @ 15:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0