Något stort har hänt i Finspång

Skulle detta hänt i Stockholm skulle ingen reagerat. I norrköping skulle de kanske höjt på ögonbrynet och med viss tvekan gått dit.
I Finspång står folk i kö utanför en kvart innan de öppnar, minst! En tjej i min klass skippade tom skolan lite för att kunna gå dit på morgonen.
Hela dagen ringlade sig kön lång sen. Nästan iaf. Min systers kompisar gick dit mitt på dagen, då var det 15 min kö. För att komma IN!! Likadant på tidiga kvällen runt 5 när mamma kom dit.
Jag lyckades nog tajma det rätt så lagom, utom att det var lång kassakö. På mitt första besök köpte jag:
Naturgodis 89kr/kg
Godis 39kr/kg
En marabou 250 g (eller va dte nu är stor iaf) 10 kr
En ugnsfast plåt till mamma 39 kr
3 tandkrämsuber  25 kr
4 äpplen 8kr/kg

Totalt kostade allt detta 94 kronor..

Fatta billigt?!
Inte konstigt att alla snåla Finspångs bor rusar man ur huse för att handla på vårt nya affärs tillskott;


Kommentarer
Postat av: Alex

Haha aa det var billigt det :D. Själv gick jag dit och köpte ett kila lösviktsgodis ^^.

2007-12-07 @ 13:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0