Det där med takt

På min fritid trudeluttar jag flöjt i en blåsorkester och efter lite övningar nu i höst är det dags för konsert. Höstkonsert på Folketshus med lite andra människor. Vi ska spela några stycken som vi har övat på i höst och det blir nog bra med den saken, då blåser man ju fram ljudet och följer dirigenten. Men så lätt kan vi ju inte ha det så in stoppas...

Tadaa Rock trap...
E la Orkestra...


Rock trap går ut på att du ska leka trummis och slå på dej själv på det viset som det står i noterna, i takt. Där börjar problemen. Bara för att jag spelar i marchorkester behöver det inte betyda att jag har takt sinne, och i mitt fall gör det defintivt inte det. Jag den där takten blir aldrig kompisar.

Så vi får väl se på lördag hur det går med den där slå på sig själv låten, om inte annat lär det se väldigt roligt ut.

Ciao..

Här kommer en länk till hur rocktrap kan se ut, vår kommer bli roligare.. Jag garanterar.

http://www.youtube.com/watch?v=WmkdWhmOesM&feature=related


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0