Jag har köpt bil

Jag är 20 år och har precis fått jobb på Lämneå bruk utanför Finspång. Nu måste jag pendla dit och behöver en bil. Jag har även flyttat hemifrån och bor i en lägenhet i Finspång med en hyra på 3269kr/månad. Jag har också gjort en budget och räknat ut hur mycket det kostar att leva en månad. Köpt nya mäblerpå IKEA och tecknat försäkringar. Bilen jag har köpt är en 14 år gammal peugeot, jag betalar 6000 och då ingår sommar och vinterdäck. För att göra det här var jag tvungen att ta ett lån på 20 000 kronor. Så nu har jag skulder, bil, jobb och en lägenhet. Så önska mig lycka till i min nya lägenhet.


Näe, det det är faktiskt inte riktigt sant. Jag har egentligen 16 år och det här ett skolprojekt vi har för att vi ska lära oss hur det är att flytta hemifrån. Ett annorlunda men bra projekt, precis som alla andra projekt vi sysslar med på Curtan. Så jag har inte köpt bil har inge skulder, men jag har lärt mig en del om att göra dessa saker som jag kommer göra i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0