Projekt filt

Har ni sett sådana där lapptecken någon gång? Ni vet såna med rutor som man syr ihop. Jag ska göra en sån till min Gammelfarmor. Men så lätt som att syihop tygbitar ska jag inte ha det. Nej då, aldrig att jag kan göra något enkelt. Jag ska sticka varje ruta istället och sen sy ihop dem. Jag kläckte idén i förrgår och har nu tillverkat 7 rutor som är 10x10 cm. Det har tagit sin lilla tid och om man räknar lite på filten så blir det ungefär så här:

Storlek: 120cm bred 180cm lång
Antal rutor: 216
Antal dagar till jul: 56
Antal rutor som ska tillverkas per dag: 3,8 rutor
Hitills gjorda rutor: 7
Motsvarar i procent: 3%

Som synes behövs ett stor lycka till och typ en tidsmaskin.. Men vi får väl se hur jag lyckas..
Förra året gjorde jag ju en filt till morfar så det borde gå :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0