Den vägde ju bara fyra ton...

I måndags startade vår verkstadsvecka igen och den hrä dagen skulle jag bland annat fräsa..

Jag och Alex fräser medan Natalie tittar på. För att kunna låssa biten sänker jag bordet med snabbmatning. Men när jag kollar på maskinen får jag en chock. Maskinen rör sig inte bara neråt utan åt vänster sida, liksom uppåt.. Jag stannar maskinen och förklarar vad jag såg för Natalie och Alex som inte tror mig. Jag testar och trygga igen och nu ser båda vad jag menar.. Det kändes som man var aaaaningen drog påverkad.

Jag och min kompisar har en känsla av att maskinen inte riktigt ska bete sig så så jag går och hämtar Ingemar. Jag beskriver vad som händer och han frågar "Vad har du druckigt för olämpligt nu då?" För så ska inte en fräs uppföra sig.

Vi går bort till maskinen och snart är även han övertygad om att maskinen är väldigt sne. Han går ett varv och hittar ett rör som har kilat in sig som stoppkloss. Röret är även en aktiv motståndare till bänken jag försökte sänka, röret vann vilket resulterade i att fräsen höjdes över marken. Hade det fortsatt lite till hade fyra ton fräs vält in i lärar rummet..
Så här såg fräsen ut, exakt:

Men min duktiga, starka lärare lyckades vrida upp bordet, som ahde låst sig och rädda situtationen.

Emma sattt i kafeterian på tiorasten sen och hörde något om en vält fräs.. Hon gissade direkt på att jag var inblandad. Hur kan det komma sig?

Kommentarer
Postat av: Jacob

Det låter som om du borde hålla dig borta från verkstaden :P Du har inte funderat på att gå teknik istället? ;)

2008-02-06 @ 21:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0