Det där med bakning

Först vill jag bara tala om för alla intresserrade att jag överlevde min första körning. Jag körde heller inte över någon mamma med barnvagn eller tant med rullator. Däremot fick min mamma ett sånt där nervöst panik anfall på mig. Jag hade inte ens startat bilen och råkade ha vänster fot på bromsen. Tänk när vi ska ut och köra på riktigt.. ujuj..

När jag kom hem kom jag på vad jag skulle gjort i morse nämligen bakat till kaklotteriet så det fick bli nu istället. Jag är en sån som vill baka nått nytt när jag bakar därför blev det chokladdoppade kokosrutor. Jag började med dem klockan 7 och vid 8 skulle dem in i ungnen för sista gången. De skulle vara inne en kvart och vi hade precis fått föräldrarfritt så jag och syrran började sjunga singstar. Efter sju låtar kom jag på "Skiiiiit , mitt bakverk". Jag rusade til ugnen och såg en mörkfärgad klump. Min syster som inte visste att det var vit kokos sa något istil med men det är ju chokladfärgat det är ju bra.. Näe sa jag inte om det ska var vitt :p

Så det var bara att börja om. Denna gången var jag hel fokuserad, nästan. och halv elva var det klart :) Bortsett från att de skulle doppas i choklad när de svalnat. Så det fick bli morgondagens projekt.

Det projekt slutade mindre lyckat, chokladen vägrade smälta och kakorna föll nästan sönder: Men jag fick ihop tillräckligt till två fina vinster (Min vinst lottades ut på 5-10 minuter :D) +en hel del att ha hemma.
Men de har inte fått choklad på sig än... och ska dem få det så blir det mammas uppdrag.

Kommentarer
Postat av: Jacob

"man lär dig av sina misstag" har jag hört någonstans :P och det passar rätt bra här tycker jag ^^

2008-01-20 @ 21:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0