Detta är vad som hände jullovets sista dag

Eftersom jag har haft för roligt för att hinna skriva i min blogg kopierar jag min systers upplevelse av gårdagen.

klockan tolv sov jag. men när syster yster iväg skulle gå, jag kom på. Att med jag skulle, fast det fick bli en snabb frulle.
iväg det bar, till frida som e så rar. Vi gick å vi gick och sedan vi fick, möte med lite folk, de hade dragit ifrån fridas holk.
för att på netto handla och på babylon likaså, och då hängde vi såklart på.
till babylon vi gick för att fixa lite deg, men pizzabagaren var lite seg.
han gav oss inte åtta utan bara två, och fast han snacka på,
så förstod vi inget, men vi fick nöja oss emd det lilla tinget.
Vi bad manne att gå in och pröva sin lycka, undra vad bagaren tycka?
han fick betala dubbelt så mycket och fick bara två, vad skulle vi göra då?

Till Etna jallajalla josefina vi sprang, och där det sa pang
eller aou vi fick iallafall våran efterlängtade deg, och sen var jag inte mera seg.

vi gick till frida och pizzabaka, dock blev det ingen kladdkaka

men roligt vi hade och turnerade och så, och mitt lag kom efter nummer två.

mycket skratt och mycket stoj, vi har haft det skoj.

en bra dag men den sista på lovet, sen är det dags att komma tillbaka till skrovet.

skolan väntar, fast jag inte längtar.

 

Hoppas du haft ett lika roligt lov som jag, för då ahr du haft det bra ;)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0