Nyårsfesten

För typ x antal dagar sen var det nyår, vilket innebär nyårsfest. Jag fick bilderna från festen igår därför kommer inlägget såhär många dar efter nyår.

Nyårsafton:

11.00
Gick upp tidigt och drog ner till kyrkan för att duka och göra nyårsfint. Kvällen innan när jag ahde legat och funderat fick jag en idé till dukningen, vi skulle ha ståltråd på borden. Frida hade också tänkt hon tyckte vi skulle köra på aluminiumfolie. Så vi kombinera idéerna. Jag, Jacob och Joel snurrade därför ståltråd runt papprör som jag sedan drog på pärlor på. (Nu tjänar ståltråden som modernkonst i en glasvas på mitt rum, det var föör jobbigt att trassla ut det.) vi placerade även ut små paket på varje plats.

Sen förberedde vi även lite tekniskt inför dansmattorna, guitar hero och sing star som skulle dyka upp till kvällen.

19.00
Festen kan börja! Vi bärjade med välkomstbål och saltapinnar så att alla skulle kunna droppa in och hitta nån form av feststämmning. Folk droppade som sagt in Alex oxh Christoffer kom lagom till pajen och Tobbe och Moa kom efter pajen.


När alla satt sig på sin stol sa Frida och Elina att det satt en lapp under stolen, och vips så var alla nere på golvet och kröp. På dem här lapparna stod det olika uppdrag man skulle utföra underkvällen. Någon skulle berätta hur ens mormors morsmors mor hade omkommit och om sorgen och saknaden, någon skulle måla av allas händer, en skulle berätta en rolig historia på spanska m.m. Mitt uppdrag var att byta ut alla i mot o. Det uppdraget bytte jag snabbt bort, istället skulle jag hålla en i en lek. Efter det lekte vi vanliga visklöeken, men vi avr för bra så det blev inget kul. Så vi lekte charadviskleken istället.

Som synes blev det roligare:
image10
Eva visar frö sandra. Jag tror det var nått istil med "Dödgrävare hoppar hoppstylta i en korvkisk"
När sista personen (jag) skulle gissa blev det "städtant dör och hoppar till solen"

image11
Man kan ju undra vad det är johan försöker illustrera egentligen..

Det sysslade vi med fram till tolvsalget då vi drog till mäseln och kolla på fyrverkerier.
Men vi gjorde ju annat också, typ dansmatta, guitar hero

sing star


och fotbollsspel
image15

och en hel del annat.

Vid halv två någon gång avslutade vi kvällen med en mysig andakt.
Det var min nyårsafton, hur var din?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Mkt tråkigare än din..=P Men mitt lag vann fråge tävlingen på våran nyårs fest..=P starkt gjort av mitt lag eftersom 20% av frågerna handlade om sport och ingen i mitt lag var spec sport intresserade..=P ( vi var ju då bara tjejer i mitt lag..=P)

2008-01-03 @ 17:07:15
URL: http://forvirradeflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0