De två mäster kockarna

Idag har jag umgåtts med min underbara Hannah :) Grejen är den att även vi blir hungriga då och då så vi skulle laga lite käk. Vi bestämde oss för att laga fisk och potatis med dillsås.

Vi börja med att fixa potatisen och värma fisken lite i micorn. Sen skulle Hannah läsa kokboken och förklara hur jag skulle göra dillsås. Vi lyckas smälta margarinet men sen tar det stopp, Hannah blir inte klok på vad det står i kokboken och jag ska försöka utläsa nästa steg. Vi kommer fram till att det är något med buljong, 4dl buljong. Därför måste vi ju lösa buljongen i vatten. Jag häller upp vatten, lägger i buljongen men har glömt detaljen varmt vatten. Tillslut har vi blanda i allt och väntar på att såsen ska bli tjock, vilket den inte blir så vi har i mer mjöl vilket var bra gjort av oss för sen var såsen klar. Precis tajmat med potatisen.

Men när vi ska hälla sås på potatisen upptäcker vi; "Nej! vart är fisken?"

Då har vi glömt den i micron, så det var bara att börja steka.... Tack till Hannah som kom på att vi skulle krydda fisken.

Resultat? Mer lyckat en man kunnat gissa. 4/5 minst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0