Glottern

Nu har jag paddlat i övre Glottern, nästan övre hela Glottern. Två gånger på vissa ställen..

Jag och pappa skulle ju ut och "reka" som han säger inför deras kanothajk. Pappa hade kollat en gång på kartan och nu skulle vi då hitta stället i verkligheten, utan karta.

Vi paddlade en bit och kom fram till ett relativt oframkomligt ställe, men vi lyckades ta oss igenom. Men sen tog det stopp. Då kom vi till det vi trodde var Glottern men som visade sig var en göl som inte ledde någonstans. Det upptäckte vi efter att ha paddlat runt hela och även gått runt en bit på land.

Så vi paddlade tillbaka genom det nästan oframkommliga området och var tillbaka där vi började och då hittade vi stället vi skulle paddlat ut ur från början. Så den här gången gjorde vi det.

När vi kommer ut i nästa "sjödel" säger pappa "Jag tror att vi ska paddla höger, men vi svänger vänster." (han hade ju haft fel förra gången liksom...

Så vi paddlade åt vänster och rundade några småöar och kom till ena änden av Glottern, där hittade vi en grillplats som vi undersökte närmare på land. Tyvärr var det inte vindskyddet vi letade efter. Däremot hittade vi spår fårn vildsvin, mk spår.

Vi började röra oss hemmåt men eftersom pappa styrde blev det inte så utn vi utforskade sjön lite till och hittade faktiskt vindskyddet. (Det låg väldigt nära utgångspunkten)

Sen kom ju bara delen "ta sig hem". Jag var helt säker på att vi skulle höger, pappa var det inte men vi gjorde som jag sa. Tyvärr hamnade vi i samma ände av Glottern som vi besökt tidigare och det var inte riktigt där vi skulle vara.

Så idag har jag paddlat 2 1/2 timmar med min pappa i Glotter utan karta.

Vad har du gjort?

Kommentarer
Postat av: Jacob

Igår kväll var jag i stan med mamma och pappa och åt jättegod pizza på det stället där du, johan och jag var och åt för ett tag sen. Efter det såg vi filmen "21" på bio och den var riktigt bra!

2008-05-04 @ 11:12:11
URL: http://jaquob.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0