Utmanad av Jacob

För 5 år sedan...
...hade jag bott i Finspång i nästan ett år och precis gått ut 5:an på Storängsskolan. Under det här året fick jag många nya kompisar och försökte smälta in i det "Stora Finspång". (Jag tyckte Finspång var mkt stort, vilket jag nsätan gör fortfarande. Större än lilla ryd iaf.)

För 3 år sedan...
...hade jag nästan avslutat första året på högstadiet med en toppenklass. Louise och Rut hade startat en Ny Generation grupp på skolan som jag var lite delaktig i. Jag var även tillsammans med Anton Forsberg sedan ett halvår och tillsammans med honom Petter, Findus, Timmy och Lina (Brynolfs production) höll vi på att spela in en film. Vi han göra inledningen tror jag.. med teckande figurer.

image84

För ett år sedan...
...slutade jag (nästan) högstadiet, längtade till gymnasiet men undrade om jag hade valt rätt. (Vilket jag fortfarande inte vet, men det är ett bra gymnasie. Fast Teknik hade ju inte suttit fel ;P)
Livet rullade för fullt med klassresa till Danmark, uppsatser, kyrkansprogramblad och om några veckor skulle jag åka till Ukraina :D

image85


Igår...
...var det öppethus på Siemens och vi spelade där med Musikkåren. Som fika/lunch bjöd de oss på mackor och bulle men festisarna var slut så drycken bestod av mineralvatten och lättöl... weird. På kvällen åkte jag till Luciana och vi baka pizzabullar, gjorde grönsaks dipp och bål som vi åt när Elina kom samtidigt som vi kolla på Melodifestivalen. Björn Gustafsson var nog roligast ;P

Idag...
...är det morsdag och jag bläddrar för fullt i kokboken efter recept på en äppelkaka att baka till min mor och snart ska jag ge mej ut och plocka en bukett blommor :)
På eftermiddagen är det kyrkans sommrfest och någon gång innan imorgon måste jag skriva på min tekniska rapport som ska vara inne då.

Imorgon...
...Ska jag skriva som en tok på min rapport. Gå på ett Afro Power Dance pass på Aktiv och ev. några andra små pass. Det känns som en relativt slapp dag :)

Det var lite urdarag av vad jag sysslade med. Hittade en hel del annat när jag kolla bilder och så också men vi nöjer oss med det här.

Jag vill utmana: Madde S och Lousie K


Kommentarer
Postat av: Alex

Tänk att det var ett helt år sedan...tiden går fort :P

2008-05-25 @ 11:57:33
Postat av: Jacob

Bra jobbat Johanna, det var kul att läsa!

2008-05-25 @ 19:49:32
URL: http://jaquob.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0