En helt ny värld

"Jag kan visa en värld, vacker bländande härlig! Säg om du ska vara ärlig har du drömt om den ibland?"

Jag tror och hoppas att vi människor har lärt något av våran bitvis mycket hemska historia. Ibland känns det verkligen så, men vissa dagar djupdyker bara...

Idag har vi disskuterat Invandring, Rasism, Fördomar och Nynazism i skolan. Det är verklige intressant och välbehövligt, men ibland kan man starkt fundera vilken hjärna folk egetnligen tänker med. Disskusisonsatmosfären var väl långt ifrån den bästa och vissa har så stört mycket fördommar och rasistiskpropaganda i sig....

Det ska bli spännande att se hur religionsdagen blir imorgon då vi får besök av en buddhist, en kristen och en muslim...
Jag håller verkligen tummarna och ber lite extra ikväll.

Kommentarer
Postat av: ämma.

du har ju inte berättat nåt för mej än! hur det gick!

2009-01-24 @ 13:14:25
URL: http://blommigtapet.devote.se
Postat av: Joel D

Muslimen kränkte ju dig på ett väldigt förnedrande sätt måste jag säga!!

Annars hoppas du får en bra Måndag imorn ;D

2009-01-25 @ 23:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0